Ahad, Disember 12, 2010

Doaku..

Bismillahirrahmanirrahim…

Ya Allah…
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya PadaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu…

Ya Muhaimin…
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…

Ya Rabbana…
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu…

Ya Rabbul Izzati…
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang,
Yang merindui syahid di jalanMu…

Ya Allah…
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya,
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMu…

Ya Allah…
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh,
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu…

Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas,
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu…

Amin ya rabbal alamin…





p/s: semoga yang diimpikan jadi kenyataan..

Khamis, Disember 09, 2010

Bruno Mars - Just The Way You Are




Kenapa aku suke lagu? Kenapa aku suke klip video die?....Aku suka lirik lagu ni. Bertuah perempuan itu. Klip video die pun best..suke part yang gambar gerak2 dri kaset..live je tgk de 2..pe2 pun vidoe klip ni mmg best lh....

Khamis, Disember 02, 2010

::.Adakah handphone korang ok or tetttt.::


Cara nie boleh digunakan untuk semua jenis telefon. Taipkan code berikut :-

type *#06#

After you enter the code you will see a new code contain 15 digits:

exmple: 43 4 5 6 6 1 0 6 7 8 9 4 3 5

that is IMEI no..


  1. - IF the digit number Seven & Eight is 02 or 20 that mean it was Assembly on Emirates which is very Bad quality :(
  2. - IF the digit number Seven & Eight is 08 or 80 that mean it is manufactured in Germany which is not bad
  3. - IF the digit number Seven & Eight is 01 or 10 that mean it is manufactured in Finland which is Good
  4. - IF the digit number Seven & Eight is 00 that mean it was manufactured in original factory which is the best Mobile Quality ... make sure your hphone is under this no.
  5. - IF the digit number Seven & Eight is 13 that mean it was Assembly on Azerbaijan which is very Bad quality and very dangerous for health!!!

p/s: dh try n my phone is 00...so it's the best...(^_^)V,try jgn x try...

Isnin, November 29, 2010

::.kalau dah cinta.::

1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.


2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung.Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh di mata, jauh di hati?’

16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.

20].Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu,kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.



p/s: di dalam lubuk hati ku hanya ada kamu yang aku mahu...

Khamis, November 11, 2010

.:laptop pun ada jantina:.

Jgn xtau.....laptop pun ada jantina...

so, nak tahu tak jantina laptop yg selalu dingadap tiap2 hari tu? jantan ke betina....hehehehehe



buat je step kt bwh ni...



1. Buka notepad dan paste ayat ini dalam notepad:CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love YOU"



2. Selepas itu tekan save. Ubah save as type kepada All Files (pastikan korang save di desktop supaya senang nak cari/buka nanti).

Save as = love u.vbs



3. Close notepad apabila habis save. Then double click file td (love u.vbs) dan akan dengar suara "i love u."



Cuba dengar btul2 suara "i love u" tu....suara lelaki ke perempuan?

Kalau dengar lelaki maknanya laptop korang tu jantan dan begitu le sebaliknya....



huhuhuu.....mcm2 kn...aku pye pmpuan..hahhahaa

Khamis, Oktober 28, 2010

[renungan] bila kecik, bila besar

video

Selasa, Oktober 19, 2010

~Pasrah Segalanya~

Pernah hati ini terguris
Dengan fitnah dan tohmahan menghiris
Sehingga terasa diri ini hina
Kerana tiada siapa yang sudi membela
Kutabahkan hatiku harungi hidup
Biarpun tiada siapa yang menemani
Keseorangan aku di lautan sepi
Ditinggalkan mereka yang aku percayai

Namun ku tahu ada hikmahnya
Setiap segala yang menimpa diri
Kuserahkan segala padaMu Tuhan
Yang berkuasa jua mencipta
Kerana engkau MAha Mengetahui
SEgala apa yang terbuku di hati

Ya Allah tidakku terdaya lagi
Menahan dugaan yang mencabar ini
Terasa bagai noktah telah kutemui
Mengakhiri segala yang telah aku mulai
Ya Allah engkau lindungilah aku
Bekalkanlah daku dengan limpahan iman
Agar tabahku menghadapi dugaan
Agar tidakku berhenti di pertengahan

Kini di sini aku berdiri
Bersama harapan yang tulus suci
Agar terbitlah kembali menteri pagi
Setelah malamku berkalut benci


Album :
Munsyid : DeHearty


Sabtu, Oktober 16, 2010

~Khas untuk seorang wanita~

video

p/s: Adakah kekasih anda begini?????

~kekasih ~

video

Kasih telah terbina sebuah mahligai
Menjadi tanda Agungnya cinta kita
Kasih telah ku binakan sebuah istana
Menjadi tanda cinta sejati

Megah menghiasi taman kasih kita
Dan diringi haruman firdausi
Dikaulah permaisuri di hati suami
Penyejuk mata penenang di hati

Tapi angin yang mendatang
Bagaikan badai yang melanda
Kau pergi dulu tanpa menunggu ku
Kerna takdir ku relakan jua

Kekasih akan ku pahatkan doa ku
Di dalam lena dan jua jagaku
Kekasih akan ku sirami pusaramu
Dengan cinta sejati

Andai takdir kita bersama lagi
Ku ingin hidup bahgia bersama mu

Ahad, Oktober 10, 2010

FOR THE REST OF MY LIFE

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along

OOOOO

And theres a couple words I want to say
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you
I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along

OOOO

And theres a couple word I want to say
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you
I know that deep in my heart

tag: Zulhilmi Md Nazir

Jumaat, September 24, 2010

~Fikir-fikir kan~

Tertarik dengan satu gambar dkt 1dboyz.blogspot.com. Sesuatu yang membuat kan aku berfikir kembali..


P/S: mintak ampun kepada owner 1dboyz.blogspot.com kerana ambik gambar ni tanpa kebenaran.(^_^)v

Selasa, September 07, 2010

~Selamat Hari Raya~




Hari Raya Aidilfitri bakal menjelang tiba. Sepuluh jari disusun memohon kemaafan andai ada tersalah kata sepanjang perkenalan.

Selamat hari raya. Maaf zahir dan batin.

Rabu, Ogos 25, 2010

~ 10 negara paling merbahaya~

Antara 10 negara yang paling berbahaya di dunia..

10: RUSIA

In this crime-ridden, ex-Soviet state, no longer does the government stuff their Armani suits with rubles, but the vandals and gangsters. The Russian mafia runs amuck, there are more gangsters than police, and a Russian is assassinated every 18 minutes, averaging 84 murders per day in a nation of 143 million. The nucleus of Russian crime is stationed in the Republic of Chechnya, a region within Russia just north of Georgia. Prostitution, drug trafficking, and underground restaurants are arbitrarily controlled by the Chechens. Foreigners are kidnapped more frequently due to the higher ransom allocated. Crimes towards include but are not limited to: pick pocketing wallets, cell phones, cameras, cash, and physical assaults. From superpower to Third World country, think tanks are beginning to speculate if communism really was the cure for Russia.

9: BRAZIL

For anyone traveling to Brazil, it is not a matter of whether you get mugged, it is a matter of when! Grinding poverty still lives alongside incredible wealth in a country that is riding a wave of economic growth. But with prosperity, rates of crime have also soared. Street crime is rampant in parts of Rio de Janeiro and Sao Paolo, and whilst many victims are left unharmed, having a broken bottle put to your throat for your bracelet is not pleasant. The incidences of “quicknappings” has risen in major cities. This involves being abducted and taken to an ATM to pay your ransom. If you can’t pay, thanks to mobile technology, your family is only a call away. Along with street crime, organized criminal groups have waged wars against police and public institutions that were unable to be bribed. Prison riots are brutally suppressed, drugs and narco-terrorism claim civilian casualties and if you survive all that – the piranhas are waiting.

8: SOUTH AFRICA

Any nation described as the ‘rape capital of the world’ should be one to take extra special care in. Although rape had shown a declining trend to 113.7 in 2004, it increased in 2005 to 118.3 per 100 000. Another damning statistic for South Africa is its appallingly high murder rate. The 2010 World Cup host is consistently in the Top 5 list of countries by homicide rate. Most crime is confined to poor areas but it hasn’t stopped gated communities springing up all over South Africa and armed guards protecting wealthy tourist groups. Farming in South Africa has become one of the most dangerous professions in the world. The murder rate for farmers is 313 per 100 000 – about 8 times the national average. And like anywhere, sex can be very dangerous in South Africa, where more than 10 million people are infected with HIV.

7: BURUNDI

This small, densely populated and poor nation has giant problems. A civil war between Hutus and Tutsis tore the nation apart between 1993 and 2006. A ceasefire was declared however most provisions have not been implemented. Mass murder and mayhem compete with environmental problems as the biggest headaches for the people of Burundi. The list of assassinated leaders is extensive, and control of the nation has changed hands numerous times in the last 50 years. Crimes committed by roaming gangs and armed children are risks for visitors. Muggings, carjackings and kidnappings await, so you are advised not to stop the car for souvenirs. Should you be injured or harmed while in Burundi, you may need to be well trained, as local clinics have almost no resources to assist you.

6: ANTARTICA

While murder, rape and robbery may not be a big problem in this part of the world, the hostile conditions are. Antarctica is home to some extreme weather conditions, with the mercury regularly dropping below -60 degrees Celsius (-100F) and winds tearing in at more than 100km/hr. If exposed to this weather for more than an hour, you will most certainly die. Antarctica has no hospitals, no food to forage and if you get lost, not a lot of hope. Stay with the tour groups. At least there is a McDonald’s at Scott Base if you manage to find it.

5: AFGANISTAN

This nation has for hundreds of years, been one of the worlds most strategically important and lusted after territories. However it remains one of the poorest, undeveloped and unstable. During the Soviet invasion, the Red Army planted more than 12 million landmines in Afghanistan. Hundreds of people are killed, shredded, and maimed each year due to these insidious devices. Following the Soviets came the Taliban, whose control meant women were banned from jobs and universities. In 2001, the United States overthrew the Taliban, but banditry, tribal rivalries and drug related violence has left the nation unstable. Suicide bombings are a constant threat, and nobody in Afghanistan is safe. The most lethal suicide attack occurred in Baghlan Province in November 2007, killing more than 70 people. Did I mention Afghanistan is also the worlds largest supplier of top grade hashish and opium?

4: SOMALIA

Somalia is a failed state known for its anarchy, corruption, lack of government, and starvation. Travelers are warned against entering Somalia, the self-proclaimed “independent Republic of Somaliland” or even sailing near the Horn Of Africa. Pirates patrol these waters armed with AK-47s and will seize craft and hold crews to ransom. Inter-clan fighting has claimed thousands of lives in the north of the country, while territorial control in the capital, Mogadishu is carved up between many clans and warlords. Ethiopia attacked Islamic troops in Somalia in late 2006, resulting in hundreds of casualties and the internal displacement of thousands. Heck, if this place is too much for the Marines, what chance do you stand? Make sure your insurance is fully up to date.

3: SUDAN

Desperation, death and destruction are synonymous with Sudan. Terrorism is a mainstay of this nation, which has been controlled by Islamic military regimes since its independence. Some of the worlds most famous killers have earned their stripes in Sudan, finishing with degrees in car-bombing, rocket launching and genocide. Violence is rife in the Darfur region between government-backed militias, government troops and local insurgent groups. Sudan has been in open warfare with Chad partly due to the Darfur conflict. Since 2003, 230,000 Sudanese refugees have fled to eastern Chad from Darfur. More than two million have died during the 2 civil wars that spanned the last 50 years. Along with its bleak desert conditions, Sudan is one of the worst places on the planet.

2: COLOMBIA

Kidnapping is the main worry in Colombia. There were 2338 kidnappings in Colombia in 1998. Of the victims, 138 were killed by their captors. Ranked Fourth in the world for murders with 69.98/100000 in 2006, the popular targets are mayors, with dozens of them being slain each year. And of course, who can forget cocaine? Colombia supplies 75% of the worlds supply and thanks to Pablo Escobar and the Cali Cartel, paramilitary groups have waged war on the government in a bloody conflict with no end in sight. Even those working in the name of charity are not excluded from the frenzy. In 2005, 5 Catholic missionaries were murdered, down from 9 in 1999. Colombia’s beautiful coast and rugged mountains should make it a tourist paradise, instead it is among the most feared destinations you can visit.

1: IRAQ

It doesn’t matter whether you are George Bush, Pele or Chuck Norris – you are not safe in Iraq. Despite its rich history and its oil reserves, it is a ruined nation that is wracked with violence, despair and confusion. Since 2003, the United States has occupied Iraq which has led to a civil war claiming the lives of more than 650 000 civilians. Al-Qaeda, Sunni insurgents, Shiite security forces, Kurdish rebels, American soldiers, Turkish troops and criminals are involved in a cycle of violence that unfortunately, will not abate any time soon. Improvised Explosive Devices (IEDs), Explosively Formed Penetrators (EFPs) and mines are a constant threat, as are suicide bombers who have slain hundreds. Kidnappings and random killings are reported with almost mind-numbing frequency. Since 2003, 2 million Iraqis have fled to neighboring countries and another 1.9 million in Iraq remain internally displaced. Depleted uranium used as armor-piercing rounds will poison Iraqi civilians and US servicemen for decades. Truly, a hell on earth.

BUT the thruth is that the most danger country is..........................

UNITED STATE OF AMERICA

For the average traveller, the USA is fairly safe, but the numbers do not lie. There are more than 200 million guns in the USA and more than 50 murders a day, 10 times the rate of Germany. Nearly 5000 people die a year in truck crashes, about 6000 pedestrains die on the streets and 31000 people end their own lives. The USA now leads all nations in violent crime and leads all nations with incarcerations now standing at 2.3 million. American citizens also make up the greatest number of criminals serving time in overseas prisons. Militias, hate groups and other right wing radicals all spread their message of violence and are known to throw around the odd pipe-bomb. The government is not much better, spending a whopping $600 billion a year on defense in order to contain the handful of nations hostile to it.

p/s: sumber from LISTVERSE ULTIMATE TOP 10 LISTS

Ahad, Ogos 22, 2010

~Hold My Hand~

I hear the flowers gonna crying loud
The breeze is sounding sad
Oh no!
Tell me when the breeze would calm
So cold and empty side
Lost the way long time ago
They were really turn them blind
We don’t see that we keep hurting each other
No, all we do we just fight
Now we share the same rise sun
The same round moon
Why don’t we share the same love?
Tell me why not?
Life is shorter than most they thought
Hold my hand,
There are many ways to do it right
Hold my hand,
Turn around and see what you left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit in me and you
Form another chance
And let’s pray for a beautiful world
The beautiful world I’ll share with you
Children seem like they’ve lost their smile
On their new bloody playgrounds
Oh no!
How could we ignore?
Heart breaking crying sounds
And we still going on
Like nobody really cares
And we just stop feeling all the pain
Because like it’s a daily basic affair
Now we share the same rise sun
The same round moon
Why don’t we share the same love?
Tell me why not?
Life is shorter than most they thought
Hold my hand,
There are many ways to do it right
Hold my hand,
Turn around and see what you left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit in me and you
Form another chance
And let’s pray for a beautiful world
The beautiful world I’ll share with you
No matter how far I’ll might be
I’m always gonna be your neighbour
It’s only one small planet we’re to be
So I’m always gonna be your neighbour
We cannot hide, we can’t deny
That we always gonna be neighbours
Your neighbour
My neighbour
We’re neighbours
So hold my hand,
There are many ways to do it right
Hold my hand,
Turn around and see what you left behind..
Hold my hand,
There are many ways to do it right
Hold my hand,
Turn around and see what you left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit in me and you
Form another chance
And let’s pray for a beautiful world
The beautiful world I’ll share with you

~Maher Zain~

time2 bulan pose ni mood pun dh lain. nk layan lagu pun lagu baik2 je.huhuhuhu. so, kat situ lah aku knal mamat maher zain ni. Thank you Allah die punye album and lagu kat dalam 2 mmg best. antara lagu yg best mcm barakaallah, hold my hand, insyaallah, open your eyes and the choosen one.

aku suke kt lagu2 maher zain ni sebab melodi lagu die mcm lagu moden tpi pnuh dgn msj keagamaan yg di smpaikn. ade sesetengah lagu 2 campur antara english dgn arab. mmg beleh layan ah. ni aku sertakan beberapa klip video..










Sabtu, Julai 31, 2010

~6ixth sense: yang sempurnakanku~

Kaulah bidadari dalam hidupku
Yang selalu hadir di dalam mimpiku
Bunga yang selalu harungi hariku
Anugerah Tuhan yang sempurnakanku

Bila kau jauh
Aku selalu rindu
Bila kau ada
Hatikan berbunga

Ku akan selalu menjadi bintangmu
Menerangi gelap dan mimpimu
Aku setia di sini mengusap tangismu
Menemani sunyi di hatimu

Jumaat, Julai 23, 2010

~~Pembaca berita TV tercekik nyamuk ketika bersiaran~~

TAIPEI: Seorang pengacara televisyen Taiwan yang sedang membaca berita terpaksa dikejarkan ke hospital selepas seekor nyamuk terbang dan masuk ke dalam mulutnya, menyebabkan dia tercekik dan mengganggu siaran yang sedang berlangsung.

Seorang jurucakap kumpulan media China Times berkata, nyamuk terbabit terbang jauh ke dalam mulut Huang Ching sebelum tersekat di saluran pernafasannya, menyebabkan pengacara itu diserang asma yang teruk.

Stesen televisyen, China Television Co, terpaksa menyiarkan iklan selama empat minit mendapatkan pengganti Huang bagi meneruskan siaran berita.

P/S: tertarik dengan berita ni di harian metro. Kelakar lh. Agaknye nyamuk 2 suke kt die kot x pun die igtkan 2 lubang ape..huhuhu..(^_^)V

Ahad, Jun 20, 2010

~~Kerap kentut~~

PAKAR Perubatan Greek, Hippocrates pernah menyifatkan kentut adalah proses penting untuk kesihatan. Justeru, jangan malu kerana kentut. Setiap orang kentut. Tanpa kentut, anda sebenarnya mungkin berhadapan dengan masalah kesihatan.

Bagaimanapun, kentut yang berbau dan ‘dilepaskan’ dengan bunyi yang kuat memang memalukan. Bau dan daya kekuatan kentut dilepaskan bergantung pada makanan yang kita ambil,berapa lama kentut itu ‘disimpan’ dan daya kepantasannya dikeluarkan dari anus.

Dalam definisi perubatan, kentut adalah sebahagian daripada lebihan gas dalam perut atau usus. Ada kala lebihan gas ini menyebabkan anda berasa tidak selesa seperti perut kembung, sendawa atau kentut. Kebanyakan orang melepaskan gas berlebihan ini 14 kali sehari, tidak kiralah sama ada sebagai kentut atau sendawa.

Kentut tidak membahayakan nyawa, mungkin ia hanya akan membuatkan anda malu jika ‘terlepaskannya’ di khalayak ramai dan berbau kurang menyenangkan. Bagaimanpun, jika anda kerap kentut ada kalanya ia mungkin penanda masalah kesihatan yang lain. Justeru, anda memerlukan rawatan perubatan.

Umumnya, komponen utama dalam kentut adalah lima gas yang tidak berbau - nitrogen, hidrogen, karbon dioksida, gas metana dan oksigen.

Bau busuk kentut adalah disebabkan disebabkan kompaun berunsurkan sulfur yang dihasilkan bakteria tertentu dalam kolon. Bagaimanapun, bakteria ini tidak ditemui pada setiap orang.

Jumlah gas yang dilepaskan pula bergantung pada berapa banyak bakteria yang hidup dalam kolon dan makanan yang tidak dihadam oleh saluran gastro usus sebelum ia sampai ke kolon.
Dianggarkan antara 30 ke 150 gram makanan tidak dicerna sampai ke kolon dalam bentuk karbohidrat setiap hari. Jumlah ini bergantung pada diet anda dan bagaimana saluran gastro usus anda berfungsi.

Tubuh tidak mencerna atau menyerap sesetengah jenis karbohidrat seperti gula atau serat dalam usus kecil kerana kekurangan enzim di kawasan itu.

Makanan yang tidak dicernakan ini melalui usus kecil ke usus besar dan di situ bakteria tidak berbahaya memecahkan makanan, menghasilkan hidrogen, karbon dioksida dan di kalangan sesetengah orang, metana. Kesemua gas ini keluar melalui rektum menjadi kentut.

Gas berlebihan dalam saluran pencernaan (esofagus, perut, usus kecil dan kolon) datang daripada dua sumber;

a) Udara yang anda telan (menerusi tabiat mengunyah gula-gula getah atau merokok)

b) Peningkatan penghasilan gas daripada makanan tidak hadam yang dipecahkan oleh bakteria dalam usus

Gas kentut kebiasaannya terdiri daripada 60% nitrogen, 30% karbon dioksida dan 10% campuran gas metana dan hidrogen.

Bagaimana pun, komposisi gas yang keluar dari badan anda bergantung kepada beberapa faktor seperti makanan, udara yang disedut, jenis bakteria dalam usus dan tempoh masa anda menahan kentut.

Sesuatu yang anda perlu tahu, makanan yang menghasilkan gas tidak sama bagi setiap orang. Sementara, bakteria umum yang ditemui dalam kolon boleh memusnahkan hidrogen yang dihasilkan oleh bakteria lain.

Keseimbangan dua jenis bakteria ini menjelaskan mengapa sesetengah makanan menjadi ‘berangin’.

kepada sesetengah orang. Namun, kebanyakan makanan yang mengandungi karbohidrat menyebabkan gas. Makanan lemak dan protein menghasilkan sedikit gas. Selain itu, kekurangan laktosa juga boleh menyebabkan seseornag itu kerap kentut.

p/s: artikel ni daripada berita harian bahagian kesihatan. Wlaupun benda ni memalukan tapi sebenarnya byk kelebihannya..

Sabtu, Jun 19, 2010

~~DBSK & Super Junior~~

Baru-baru ni sedang aku dok godek2 folder music in my laptob, aku ternampak lah satu folder yg dulu merupakan antara folder paling popular yg akan aku layan setiap kali on laptob, iaitu folder known as korea. Dalam folder ni ade semua khazanah korea termasuklah DBSK and super junior ni.

Aku stat suke DBSK ni bile aku tengok klip video die kt laptob sepupu aku. Sejak 2 pulak aku yg jadi pengikut setia. Boleh dikatakan semua video n lagu DBSK aku ade. Pernah 2 beli majalah semata-mata sebab DBSK ni jdi cover. Tapi sekarang ni aku dah kurang sikit dah follow group ni. Rasenye sebab tak de geng kot. Dulu mase dip ade jgak geng. So, now aku dok layan lagu2 lme die je lh.

Super Junior ni aku diperkenalkan oleh salah seorg member aku time dip dlu. Kira change lah, aku kenalkan DBSK kat die org, member aku 2 pulak kenal Super Junior kt aku. Super Junior ni bg aku pelik sikit sebab die pye ahli 2 ramai, sampai 12 org. Lepas 2 pulak kalu tengok die org menari..fuhh..best!!..huhuhu..Lepas 2 pulak die org ni hapening gile, kire fun lah. Huhuhu..

Video super Junior:






Video DBSK:






p/s: rase macam nk menari mcm die org je..huhuhuhu..:P

Ahad, Jun 13, 2010

~~Selagi ada rindu~~

Selagi Ada Bulan Mentari
Selagi Ada Berkasihani
Selagi Ada Bulan Dan Bintang
Selagi Ada Berkasih Sayang
Selagi Ada Ombak Dan Laut
Selagi Hatiku Terpaut
Selagi Ada Turunnya Hujan
Selagi Ada Rahmat Tuhan
Selagi Ada Langit Dan Bumi
Selagi Cintaku Bersemi
co
Selagi Ada Waktu
Selagi Ada Rindu
Biar Beribu Batu
Ingin Aku Bertemu
Oh Kasih (Oh Kasih)
Damailah (Damailah)
Engkau Disana
Ku Berdoa (Ku Berdoa)
Pada Tuhan (Pada Tuhan)
Agar Kau Bahagia




p/s: mule2 aku igt kn lagu ni artis indon pye tpi rupe2 nye artis tempatan. Artis bru tpi sebelum ni komposer, Pak Long. lagu ni bes lah jgk tpi aku rse ye popular sbb klip video kntroversi kt you tube.

Selasa, Jun 08, 2010

~~sukma vs piala dunia~~

Fenomena sukan yg melanda sekarang ni, Sukan Malaysia (sukma) Vs Piala Dunia. Sekarang ni kat mne2 je org akan cakap pasal piala dunia (walaupun x thu pe2) huuhu..Klu tgok kt tv pnuh dgn iklan psal piala dunia sampai kn cite2 pun psal bola je skrg ni. Kadang2 2 rse bosan pun de tngok nk2 kte ni x lh seberape minat n ambik thu psal bola. Tpi pling suka tngok jersi bola..comel jah..nk2 belanda sbb jersi die org gne my favorite color..ORANGE!!!..huhuhu

Dengan tinggal lg lebih kurang 3 ari nk mula (11 jun - 11 julai), kt Afrika Selatan, sekarang ni dh rmai kaki2 bola tengah plan nk tengok kt mne, mcm mne, team mne yg akan menang. Nti akan mula lh fenomena demam bola. Ade lh ponteng g kerja, kelas..huhhu..Macam aku, aku akn follow je psukan mne yg best tpi in my heart tetap BRAZIL..huhuhu..Pe2 pun kte tgok lh nti bila sepak mula bermula ^_^


SUKMa..or nme lainnye Sukan Malaysia yg akan dilangsungkan di Melaka pd 10-19 jun 2010. Tpi disebabkan oleh piala dunia, promosi untuk sukma ni sedikit tengelam dri thun2 sebelumnye. Sukan ni menampil kan semue belia2 dri seluruh negeri masing2 bertannding utk menaikkan negeri masing2. Mcm aku, aku tetap sokong TERENGGANU. Terengganu kite kn. Tpi klu dalam game archery lak aku skong Pahang. Why aku skong Pahang? Team archery Phg kebanyakkan nye bdak2 UiTM Jengka Phg n kwn aku pun ade. 2 semngat sokong 2..huuhuhu..

Aku hrap byk lh siaran langsung utk acara sukma ni kt tv, jangan dok tyang piala dunia je sampai lupa sukan yang berlaku kt negara sendiri..^_^


p/s: maju lh sukan untuk negara..

Sabtu, Mei 29, 2010

~~5 star:Prince of Persia: The sand of time~~






Semalam aku tengok movie yang paling aku tunggu selama ni, Prince of persia. Aku tengok 2 kat Jusco Bukit Raja kul 10.15 pm. Mase 2 ramai gile org ank2 2 pangung tayang cite yg sme time same. Pangung pnuh dengan org, nsib baik aku dah beli tiket siap2 ptg 2 sbb fkir ari cuti mesti ramai org so, dapat lah jgk tempat yg best.

Start2 cite dah klua aksi. Dari awal cite ni sampai lah akhir ade aksi samapikan aku tengok x pusing kiri kanan dh..huhhuhu..Dengan heronye (prince Dastan)yg bleh lh dikatakan hensem ^_^, heroinnye (princess Tamina) lg lh comel..huhuhu.

Cite ni kisah die tentang negeri Alumut(klu x silap) dengan Persia. Persia ni negari yg kuat. Serang Alumut sbb Alumut ni berpaling tadah pada musuh pdahal ni semue adelh tipu helah Nizam untuk dpt takhta Persia. Alumut ni diperintah oleh seorg ratu(Princess Tamina)yang merupakan guardian kpd pdang ajaib yang dpt undur mase dengan tekan batu permata yg ade pd pedang 2 disebabkan oleh pasir dalam pdang 2 (sand of time). Prince Dastan di fitnah oleh Nizam (pakcik die) sbagai penyebab kematian ayah angkatnye yg merupakan king of persia.

Dastan melarikan diri n mencari kebenaran bg membuktikan die x bersalah. Mse ni die x thu lg yg Nizam ni jhat. Mse prtengahan cite bru die thu. Nizam pulak brkerjasama dengan kaum pembunuh upahan diraja (x igt nama pe) yg sepatutnya tlh lma pupus, utk merampas pedang 2 supaya die dpt putar blik mase n bunuh abg die yg merupakan king bg persia. Dastan berjaya meyakinkan kedua2 angnye yg Nizam ni jhat tpi malangnya abg2 nya dibunuh oleh Nizam.

Kemuncak bg cite ni semasa di laluan rahsia utk dptkn sand of time yg tibe2 je pasir 2 menjerlus. Mase ni btul2 syok ah tngok aksi dastan. Last2 dastan dapat putar mase ke time mule2 persia dpt takluk alumut n btul kn blik keadaan dgn menyatakan Nizam ni dalang segala khabar yg menyatakan alumut 2 brpling tadah. Nizam cuba bunuh dastan tpi d selamtkan oleh abgnye. Akhirnya Dastan d kahwin kn dgn Princess Tamina sbgai tanda hubungan dua negeri.

Happy ending akhirnya..huhuhu.. Movie bnyk tunjuk tengtang hubungan kekeluargaan yg hebat. Saling percaya antara satu sama lain. Dastan yg x mudah lupa asal usulnya walaupun telah d angkat sebagai salah seorg prince bg persia dripada asalnya seorang anak yatim. dastan jgk seorang yg mengenang budi. Pe2 pun cite ni mmg bes yg buat aku nk tgok byk kli tpi bkn kt wyg ah..huhuhuhu..

"5 START TO PRINCE OF PERSIA: THE SAND OF TIME"

Rabu, Mei 26, 2010

~~Yang terindah~~

Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedar hingga ku izinkan

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Maaf jikaku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa
Kasih disalut dengan kejujuran

Mencintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama kamu

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Kau yang bernama cinta
Hingga aku rasa indah


Isnin, Mei 24, 2010

~~Kenangan: 6 Genius~~




Semalam setelah sekian lama aku tak bukak facebook aka fb, aku terjumpa benda yang lame dah aku tak tengok, gambar aku mase aku sekolah rendah. Gambar ni diambil mase aku darjah enam kat sek.keb. Pasir Panjang kelas 6 genius.

Thank aku nak ucap kat kawan sekelas aku, Ana yang tag gambar ni kat aku. Boleh lah aku imbau kembali kenangan lalu..huhuhuhu..shahdu plak..

Cikgu kelas aku mase ni name die cikgu Rostam yg hensem..hhuhuhu..kelas plak dekat dengan pintu pagar sekolah pe lagi klu tak de klas ptg lpas bunyi loceng je trus tembo..Lepas 2 igat lg kt pakcik yang jual nenas yang ade colek 2..sedap!!! sampai sekarang tak leh cri lg yang sme mcm 2. Jual kt tepi pagar sklh, laung je kt pakcik 2. huhuhu..

Aku tak igat sangat dah name bdak2 kelas aku dah lah sekrang ni tgk lain je smue. Yang aku igt Surini (klu x silap), Dayana, Ahnaf, Ana..2 je lah antra yg aku igt..

Sampai sekarang ni aku teruja lg tengok gmbr ni..Thank kepada sape yg upload dkt fb..^_^

~~Sungguh aku cinta~~

"Walaupun kemana kau pergi, dirimu sentiasa hadir di hati ini"

Kata-kata ni aku petik dari the latest novel yang aku baca. "Sungguh aku cinta" karya Anis Ayuni.

~~Boys Like Girls- Two Is Better Than One ~~



I remember what you wore on our first day
You came into my life
And I thought hey
You know this could be something
‘Cause everything you do and words you say
You know that it all takes my breath away
And now I’m left with nothing

So maybe it’s true, that I can’t live without you
And maybe two is better than one
But there’s so much time, to figure out the best in my life
And you’ve already got me coming undone
And I’m thinking two, is better than one

I remember every look upon your face,
The way you roll your eyes, the way you taste
You make it hard for breathing
‘Cause when I close my eyes and drift away
I think of you and everything’s okay
And finally now, believing

And maybe it’s true, that I can’t live without you
Well maybe two is better than one
But there’s so much time, to figure out the best in my life
And you’ve already got me coming undone
And I’m thinking two, is better than one

Yeah, yeah

I remember what you wore on our first day
You came into my life
And I thought hey

Maybe it’s true, that I can’t live without you
Maybe two is better than one
But there’s so much time, to figure out the best in my life
And you’ve already got me coming undone
And I’m thinking

Oooh I can’t live without you
‘Cause baby two is better than one
There’s so much time, to figure out the best in my life
And I’ve figured out with all that’s said and done
Two, is better than one

Two is better than one.


p/s: for someone special in my life..^_^

~~Prince of Persia~~

Movie yang aku tungu2..tak sbar nak tengok..huhuhu

Isnin, Mei 17, 2010

~~(_``)~~

Dah lme tak online..Ble nak dapat stremx ni..hummm

Khamis, Mac 25, 2010

~~Morib~~

Ni adalah gambar untuk trip ecology yang aku belajar. Lepas pergi Kuala Gandah tiba lah pulak masa untuk ke Morib. Kat sini kita orang buat sampling pasal mangrove ecosytem.

~our lecture..mdm. Faizah~
~Bach ecology~
~salah 1 group, tengah gaduh..huhuhu~













Ahad, Mac 14, 2010

~~ kuala gandah ~~

Kuala Gandah in Temerloh, Pahang is about 200 km from Kuala Lumpur.


By Road : From Kuala Lumpur, take the Karak Highway, turn left into Lanchang and turn right into Kuala Gandah Elephant Conservation Centre.


By Rail : KTM Bhd provides service to Bandar Jengka and Jerantut.


By Bus : A Sri Jengka Express - Kuala Lumpur (Jalan Tun Razak) to Bandar Jengka, Kuantan to Bandar Jengka, Kota Baru to Bandar Jengka, Alor Star to Bandar Jengka






Rabu, Mac 03, 2010

~~icity~~














Khamis, Februari 25, 2010

Video mkt..

Ni merupakan video yang aku buat masa present untuk subject marketing. tajuk aku masa 2 Airasia vs Frefly. ...^_^



video

ucapkan~~~

Ucapkan kau rindu..
Akan ku tunggu suaramu ...
melafazkan itu untuk meradakan resah di hati ini..
p/s: khas untuk seseorang tu.....

Selasa, Februari 23, 2010

kesedihan~~

Sekarang dah blek ke Shah Alam. Jadi sekarang ni dah payah lah nak online selalu. Kadang-kadang je ade kesempatan untuk online. Lagi pun sekarang ni emosi aku tengah tak stabil. Banyak sangat masalah yang melanda. Kadang-kadang terasa macam tak nak buat pe-pe, dok je kat katil...=(...Bila lah aku nak happy ni...........

Ahad, Februari 21, 2010

Samsung N210

Ni pun suke gak..^_^


Operating System Operating System Genuine Windows® 7 Starter
Processor Processor Intel® ATOM™ Processor N450 (1.66GHz, 667MHz, 512KB)
Main Chipset Main Chipset Intel NM10
Memory System Memory 1GB (DDR2 / 1GB x 1)
Memory Slot 1 x SODIMM
Display LCD 10.1" WSVGA (1024 x 600), Non-Gloss, LED Back Light
Graphic Graphic Processor Intel GMA3150 (Int. Graphic)
Graphic Memory Shared Memory (Int. Grahpic)
Multimedia Sound HD (High Definition) Audio
Sound Effect Mic Noise Suppression
SRS 3D Sound Effect
Multimedia Player No
Speaker 3W Stereo Speaker (1.5W x 2)
TV No
Integrated Camera Web Camera
Storage HDD 250GB (5,400rpm S-ATA)
ODD No
Intel Turbo Memory No
Communication Modem No
Wired Ethernet LAN 10/100 LAN
Wireless LAN 802.11bg/n* Compliant
WWAN No
Bluetooth Bluetooth 2.1 + EDR*
I/O Port VGA Yes
S-Video (TV-out) No
HDMI No
Headphone-out Headphone-out
Mic-in Yes
Internal Mic Yes
PC CardBus Slot No
USB (Chargable USB included)
3 x USB 2.0
Multi Card Slot 3-in-1 (SD, SDHC, MMC)
Dock Port No
SIO No
iEEE1394 No
RJ11 (Modem) No
RJ45 (LAN) Yes
TV Antenna No
DC-In (Power Port) Yes
Input Keyboard Type 84 Key
83 Key
EZ BLU Keys Fn + F7 (Samsung Support Center)
Fn + F8 (Easy SpeedUp Manager)
Touch Pad, Touch Screen Touch Pad (Scroll Scope, Flat Type)
Security TPM No
AMT No
FingerPrint Reader No
Virus McAfee Internet Security (60 days Trial)
Security BIOS Boot Up Password
HDD Password
Lock Kensington Lock Port
Recovery Samsung Recovery Solution
Power AC Adapter 40 Watt
Standard Battery 6 Cell
Physical Dimension (W x D x H mm) 265.0 x 188.9 x 26.0 - 29.1mm
Weight (kg) TBD
Warranty Warranty -
Software Installed S/W Adobe Reader
Easy Battery Manager
Easy Display Manger
Easy Network Manager
Microsoft Works
Easy Resolution Manager
Easy SpeedUp Manager
Microsoft Office Home & Student (60 days trial)
Samsung Support Center
Samsung Update Plus